КИУ нашел 272 подозрительных взноса в финотчетах кандидатов

Друк

imageПри анализе промежуточных финансовых отчетов кандидатов на пост Президента Украины Комитет избирателей Украины обнаружил несколько сот подозрительных денежных взносов, сделанных гражданами в избирательные фонды кандидатов (далее – УКР.).

Мова йде про 272 грошові внески на однакову суму — від 145 до 149 тис. грн. Тобто, сукупно в такий спосіб громадяни внесли кандидатам понад 39 млн. грн.

Такі підозрілі внески були зроблені на користь одинадцяти кандидатів у Президенти: А. Гриценка, Ю. Бойка, Р. Кошулинського, Є. Мураєва, В. Наливайченка, В. Скоцика, О. Вілкула, О. Богомолець, В. Зеленського, С. Тарути, В. Кривенка.

Найбільше таких внесків надійшло до виборчих фондів А. Гриценка та Ю. Бойка. Так, фізичні особи перераховували до виборчого фонду А. Гриценка кошти в однаковому розмірі 145-149 тис. грн. 97 разів, Ю. Бойка – 83 рази.

Р. Кошулинський отримав від громадян 32 підозрілі грошові внески розміром 145-149 тис. грн., В. Скоцик – 15, Є. Мураєв – 11, В. Наливайченко – 9, О. Вілкул – 8, О. Богомолець – 7, В. Зеленський – 4, С. Тарута – 4, В. Кривенко – 2.

До прикладу, Є. Мураєв отримав 06.02.19 відразу десять внесків від жителів міст Одеси, Харкова та Сєвєродонецька на однакову суму – по 149 000 грн. Р. Кошулинський 28.02.19 отримав від фізичних осіб дев’ять внесків на однакову суму – по 148 000 грн. В. Скоцик отримав чотири внески на однакову суму – по 144 827 грн. В. Наливайченко 06.03.19 отримав грошовий внесок від фізособи на суму 149 999 грн., 18.03.19 – ця ж особа знову зробила внесок на таку ж суму — 149 999 грн.

Суми внесків по 145-149 тис. грн не є випадковими. Саме в такий спосіб фізичні особи можуть уникати спеціальної фінансової перевірки. Адже сума грошового внеску, яка дорівнює чи перевищує 150 000 грн., підлягає обов’язковому фінансовому моніторингу. Тоді як суми близькі, але все ж менші за 150 тис. грн., такому моніторингу не підлягають (ч.1 ст. 15 Закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»).

Формально внескодавці та кандидати не порушують виборче законодавство, надаючи та отримуючи такі внески, однак ця ситуація свідчить про непрозорість походження коштів для фінансування виборчої кампанії. Зокрема, може мати місце ситуація, коли фінансова операція (внесок на користь кандидата) не відповідає фінансовому стану внескодавця. На думку КВУ такі внески мають стати підставою для додаткового внутрішнього моніторингу з боку Державної служби фінансового моніторингу України.

image

 

Проекти ДЦСД

Барометр імплементації реформ у Дніпропетровській області
Детальніше...
 
Сприяння підзвітності та прозорості влади через поінформованість громадськості Дніпропетровського регіону
Детальніше...
 
Віртуальна лабораторія інститутів громадянського суспільства Дніпропетровського регіону з розробки ефективної політики
Детальніше...
 
Розвиток аналітичного та комунікаційного потенціалу інститутів громадянського суспільства Дніпропетровського регіону у мережі Інтернет
Детальніше...
 
Розвиток аналітичного та комунікаційного потенціалу інститутів громадянського суспільства Дніпропетровського регіону
Детальніше...
 
Сприяння формуванню ефективної комунікації інститутів громадянського суспільства, органів влади та ЗМІ Дніпропетровського регіону
Детальніше...
 
Сприяння підвищенню рівня інформованості громадськості Дніпропетровського регіону про діяльність місцевих осередків політичних партій
Детальніше...
 
Сприяння організації вільного доступу журналістів Дніпропетровщини до джерел офіційної інформації
Детальніше...
 
Сприяння організації громадського контролю над діями місцевих органів влади в сфері ЗМІ
Детальніше...
 
Розробка механізмів міської політики в сфері обслуговування житлового фонду
Детальніше...