В законе об Антикоррупционном суде «подменили» апелляцию

Друк

Апелляции по делам НАБУ, которые сейчас уже рассматриваются в судах, будут проходить в судах общей юрисдикции, а не новосозданном Антикоррупционном суде.

Такая норма появилась в обнародованном сегодня в Голосе Украины тексте закона. Как сообщает Центр противодействия коррупции, эта правка не была зачитана председателем комитета правовой политики и правосудия Русланом Князевичем в сессионном зале перед принятием закона и не обсуждалась на комитете (**далее – УКР.**).

Ця норма з’явилася в тексті правок до закону, розданому в комітеті за годину до голосування, а сьогодні — у вже оприлюдненому законі. Цієї норми також не було у запропонованій комітетом редакції порівняльної таблиці до другого читання, опублікованій на сайті Верховної Ради.

image

Тепер закон передбачає, що справи НАБУ, розгляд яких почався в загальних судах першої інстанції, будуть завершені так само в загальних судах. Отже, апеляція відбудеться в обхід Антикорупційного суду. Натомість, згідно із попередніми домовленостями з міжнародними партнерами, апеляція справ, які зараз знаходяться на розгляді в загальних судах, мала б відбутися в апеляційній палаті Антикорупційного суду.

“Ця норма — це амністія для всіх ТОП-корупціонерів, чиї справи вже в судах. Це зміна попередніх домовленостей і тексту самого законопроекту прямо перед голосуванням,  — стверджує Віталій Шабунін, голова правління “Центру протидії корупції”. — **У погоджувальній таблиці, викладеній на сайті Верховної Ради, цієї правки не було, і апеляція мала бути в Антикорупційному суді. Тепер же справи Мартиненко, Насірова  та інших одіозних ТОП-посадовців так і залишаться в звичайних судах та, як ми розуміємо, будуть “злиті””. **

Крім того, така норма означає, що найближчі вироки проти топ-корупціонерів країни українці побачать не раніше, ніж через 2-3 роки, бо щонайменше півроку займе створення Антикорупційного суду, ще 1,5-2 роки в двох інстанціях розглядатимуться самі справи, які тільки туди потраплять.

“Необхідно  терміново виправити цю помилку,  проголосувавши за відповідні зміни до закону. Ухвалена норма відкладає винесення остаточних рішень по справах НАБУ ще на кілька років. Ця норма означає, що саме тому Президент України має невідкладно подати зміни до закону та виправити цю помилку”, — зазначає голова Transparency International Україна Ярослав Юрчишин.

Нагадаємо, що 7 червня Верховна рада України ухвалила закон №7440 про Вищий антикорупційний суд України. За проголосували 315 народних депутатів. Проте для самого створення суду потрібен ще один закон.

Ухвалений закон фактично лише визначає засади створення та роботи Вищого антикорупційного суду, але не створює його. Для остаточного створення антикорупційного суду Президент має подати, а Верховна рада ухвалити ще один законопроект, який має містити лише одну норму — передбачити створення Вищого антикорупційного суду із місцезнаходженням у Києві.

 

Проекти ДЦСД

Барометр імплементації реформ у Дніпропетровській області
Детальніше...
 
Сприяння підзвітності та прозорості влади через поінформованість громадськості Дніпропетровського регіону
Детальніше...
 
Віртуальна лабораторія інститутів громадянського суспільства Дніпропетровського регіону з розробки ефективної політики
Детальніше...
 
Розвиток аналітичного та комунікаційного потенціалу інститутів громадянського суспільства Дніпропетровського регіону у мережі Інтернет
Детальніше...
 
Розвиток аналітичного та комунікаційного потенціалу інститутів громадянського суспільства Дніпропетровського регіону
Детальніше...
 
Сприяння формуванню ефективної комунікації інститутів громадянського суспільства, органів влади та ЗМІ Дніпропетровського регіону
Детальніше...
 
Сприяння підвищенню рівня інформованості громадськості Дніпропетровського регіону про діяльність місцевих осередків політичних партій
Детальніше...
 
Сприяння організації вільного доступу журналістів Дніпропетровщини до джерел офіційної інформації
Детальніше...
 
Сприяння організації громадського контролю над діями місцевих органів влади в сфері ЗМІ
Детальніше...
 
Розробка механізмів міської політики в сфері обслуговування житлового фонду
Детальніше...