Заходи ДЦСД

Звіт за результатами експертного обговорення на тему: «Антикорупційна реформа: перші результати та наслідки е-декларування»

Друк

image Основною метою антикорупційної реформи є суттєве зменшення корупції в Україні, зменшення втрат державного бюджету та бізнесу через корупційну діяльність, а також підвищення позицій України у міжнародних рейтингах, що оцінюють рівень корупції.

Протягом 2015-2016 рр. в Україні було створено інституційну систему запобігання і протидії корупції: Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) та Національне агентство з питань запобігання корупції НАЗК). Запорукою успішного втілення реформи мало стати запровадження нових антикорупційних механізмів, а саме: декларування майнового стану публічних службовців, запобігання та врегулювання конфліктів інтересів, перевірка доброчесності службовців та моніторинг їхнього способу життя.

Декларування вводилося «зі скрипом». Закон про нього ухвалювали двічі. Спочатку – у лютому цього року – депутати проголосували за нього, однак на ходу внесли правки, які, на думку спостерігачів, вихолостили суть е-декларування. Зрештою, за місяць президент Петро Порошенко наклав на нього вето, і Рада ухвалила закон знову, в тому вигляді, який вже робив його працездатним. Першу хвилю е-декларування топ-посадовців країни було завершено 30 жовтня 2016 року. За ініціативи громадської організації «Дніпровський центр соціальних досліджень» регіональні експерти обговорили перші результати електронного декларування та його наслідки.

Завантажити

 

Звіт за результатами експертного обговорення на тему: «Імплементація судової реформи на місцевому рівні: виклики, перспективи, загрози»

Друк

image Судова реформа триває в Україні вже два роки. Вона була розпочата у жовтні 2014 року, коли президент П. Порошенко проголосив Стратегію реформ 2020. Зміни в судовій системі – це одна з принципових вимог Європейського Союзу, який постійно наголошує на недосконалості судової системи України. Дійсно, сьогодні судова влада – це один з найбільш корумпованих та політизованих інститутів влади, особливо якщо говорити про систему адміністративних та господарських судів. Тому зміни у цій сфері, є необхідними як з позиції міжнародних зобов’язань, так і в контексті реформування влади.

Перезавантаження голів судів відбулося відповідно до Закону «Про відновлення довіри до судової влади». Судді переобрали 80% тих голів, хто був. Другим кроком стало ухвалення Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд», який зміг перезапустити систему. У червні 2016 року Верховна Рада України прийняла зміни до Конституції в частині здійснення правосуддя та Закон України «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)» (No 1401- VIII). Цей закон спрямований на виконання положень Стратегії реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015-2020 роки, схваленій відповідним Указом Президента України від 20 травня 2015 року.

Зміни до Конституції щодо правосуддя і новий Закон «Про судоустрій і статус суддів» набрали чинності наприкінці вересня 2016 р. В Україні була 4-х рівнева система: місцеві суди, апеляційні суди, спеціалізовані вищі суди і Верховний суд. З введенням судової реформи судова система стала 3-х рівневою: залишаються місцеві суди, апеляційні суди, і Верховний суд України, який складатиметься з Великої палати та спеціалізованих судів (у кримінальних справах, у цивільних справах, в адміністративних справах і господарський суд). Ще буде два нових суди: антикорупційний суд і суд щодо захисту інтелектуальної власності. Зараз на розгляді у Верховній Раді знаходиться проект Закону про Вищу раду правосуддя. Вища рада правосуддя в новому складі і в повному обсязі, відповідно до проекту закону, зі змінами до Конституції і Законом про судоустрій і статус суддів, повинна приступити до своїх обов'язків з 2019 року. До цього часу буде працювати Вища рада юстиції.

Що очікувати від цих змін? Чи зможе впровадження судової реформи забезпечити незалежність суддів? Як будуть вирішуватися кадрові питання в українських судах? Якими є ключові питання реформи адвокатури? Якими є перспективи здійснення громадського контролю у здійсненні правосуддя в контексті судової реформи? Ці та інші питання, запропоновані представниками громадської організації «Дніпровський центр соціальних досліджень», було обговорено з регіональними експертами: правозахисниками, юристами та адвокатами.

Завантажити

 

Экспертное обсуждение «Реализация государственной политики энергосбережения и реформы коммунальных тарифов в Днепропетровской области»

Друк

В г. Днепр состоялось экспертное обсуждение на тему: «Реализация государственной политики энергосбережения и реформы коммунальных тарифов в Днепропетровской области». Организаторами мероприятия выступили общественная организация «Днепровский центр социальных исследований» совместно с постоянным комитетом по вопросам ЖКХ общественного совета при Днепропетровской ОГА.

Загрузить

 

Звіт за результатами експертного обговорення на тему: «Стратегічні напрямки реформування системи охорони здоров’я України в 2016-2020 рр.»

Друк

30 травня 2016 року в м Дніпро відбулося експертне обговорення на тему: «Стратегічні напрями реформування системи охорони здоров'я в Україні в 2016-2020 рр.». Організаторами заходу виступили постійний комітет з питань охорони здоров'я громадської ради при Дніпропетровській ОДА та громадська організація «Дніпровський центр соціальних досліджень».

Під час засідання учасники – фахівці ЛПУ області, представники громадських організацій, які об'єднують медичну спільноту, обговорили основні кроки з реформування системи охорони здоров'я України, закріплені в проекті Плану пріоритетних дій Уряду на 2016 рік, і зміст Проекту Концепції реформи фінансування системи охорони здоров'я України в 2016-2020 рр., запропонованого до громадського обговорення Міністерством охорони здоров'я України. Незважаючи на те, що обговорення перетворилося на гарячу дискусію і часто думки учасників зустрічі не збігалися, всі зійшлися на тому, що без участі професійного співтовариства медичних працівників зміни в кращу сторону не відбудуться.

Під час обговорення проекту Концепції було надано такі зауваження і пропозиції:

  1. Більшість присутніх висловили думку про те, що реформування системи охорони здоров'я має бути самостійним процесом, відокремленим від реформи децентралізації, або ці дві реформи повинні бути узгоджені на рівні МОЗ та Мінрегіону з обов'язковим урахуванням думки представників професійного медичного співтовариства. У запропонованому МОЗ України на громадське обговорення Проекті Концепції реформи фінансування системи охорони здоров'я України в 2016-2020 рр. питання децентралізації надання медичних послуг викладені поверхово на рівні загальних фраз.
  2. Чи не розкрито зміст дефініції «державний гарантований пакет медичних послуг». Не зрозуміло, які послуги будуть входити, або будуть з нього виключені. Розробка державного гарантованого пакету медичних послуг повинна відбуватися на підставі стандартів надання медичної допомоги та вимагає розробки на рівні МОЗ протоколів надання медичної допомоги дорослому та дитячому населенню за всіма без винятку нозологіями.
  3. У запропонованому МОЗ проект Концепції не визначені механізми контролю за розподілом і наданням безкоштовної медичної допомоги і дорогих медичних послуг.

Механізм незалежного нагляду за якістю медичних послуг шляхом створення медичних наглядових рад викладено в проекті Концепції дуже нечітко і має певні суперечності. У документі зазначено, що «діяльність цих рад і їх повноваження регулюються окремим підзаконним актом». Однак уже в наступному реченні вказано певне обмеження, яке нівелює в майбутньому вплив медичних наглядових рад на процес планування закупівель, оскільки «Ці поради функціонують на громадських засадах і мають дорадчий голос». Також в проекті Концепції сказано про те, що «Мережа місцевих медичних рад координує свою роботу з загальнонаціональними органами забезпечення якості медичних послуг», проте не зрозуміло, які саме органи матимуть такі повноваження.

Не зрозуміло зміст поняття «медична послуга». У проекті Концепції повинні бути визначені складові розрахунку медичних послуг і рівні їх затвердження, оскільки вартість забезпечення однакової послуги в закладах різного рівня надання медичної допомоги не може бути однаковою.

У проекті Концепції не визначено, якими критеріями керуватимуться регіональні підрозділи Національного агентства з фінансування охорони здоров'я під час вибору лікувальних закладів для укладення договорів, надання медичної допомоги за відповідними профілями. Загальновідомо, що якість медичної послуги залежить від рівня акредитації лікувального закладу, який, в свою чергу, надається ЛПЗ на підставі наявного матеріально-технічного забезпечення. В даний час склалася ситуація, коли переважна більшість ЛПУ Дніпропетровської області надають медичні послуги громадянам, які мають при цьому належного матеріально-технічного забезпечення.

На думку учасників обговорення, розрахунки фінансування ЛПУ з місцевих бюджетів, засновані на системі ДРГ (діагностично-споріднених груп) на початковому етапі реформування фінансування системи охорони здоров'я безумовно необхідні для розуміння розподілу коштів, але не повністю відповідають реальним витратам на лікування пацієнтів у лікарнях. З огляду на зазначене вище, є пропозиція в МОЗ України одночасно з впровадженням системи єдиного електронного документообігу здійснити в м Дніпро пілотний проект, який здатний виробляти всі розрахунки за лікування та утримання пацієнтів у режимі реального часу в кожному випадку з подальшою видачею акту виконаних робіт. Дана пропозиція може бути впроваджено на принципах співпраці державних, муніципальних установ і приватного капіталу з метою економії витрат на виконання проекту.

Документ, вироблений на зустрічі, був схвалений всіма учасниками і відправлений в МОЗ України.

Завантажити текст

Завантажити рекомендації

 

Общественный контроль на местном уровне: Как сделать власть прозрачной и подотчетной?

Друк

2 июля 2015 года, в четверг, в 11.00 в пресс-клубе Днепропетровской областной организации НСЖУ состоялся «круглый стол» на тему: «Общественный контроль на местном уровне как ключевой элемент развития демократии».

В украинской экспертной и общественной среде понятие «общественный контроль» относится скорее к описанию всей совокупности механизмов, которые применяют институты гражданского общества для того, чтобы оценить эффективность деятельности органов власти, – говорит координатор общественной организации «Днепровский центр социальных исследований» Анна Колохина.

В международной экспертной среде «общественный контроль» является высшей степенью гражданского участия - процесса длительного сотрудничества общественности и органов власти в решении тех или иных актуальных вопросов.

Завантажити

 

Децентралізація влади: здобутки, ризики та можливості для Дніпропетровщини

Друк

23 июня 2015 года специалисты общественной организации «Днепровский центр социальных исследований» провели заседание «круглого стола» на тему: «Децентрализация власти: достижения, риски и возможности для Днепропетровщины».

Завантажити

 

Евроинтеграционные перспективы Украины: возможности и вызовы для регионального развития

Друк

11 июня 2015 года специалисты общественной организации «Днепровский центр социальных исследований» провели заседание «круглого стола» на тему: «Евроинтеграционные перспективы Украины: возможности и вызовы для регионального развития».

Завантажити

 

Як громадськість оцінює суспільно-політичну ситуацію на Дніпропетровщині

Друк

Круглий стіл Як громадськість оцінює сучасну суспільно-політичну ситуацію на Дніпропетровщині? Наскільки вдало у нашій області втілюються реформаторські ініціативи? Чи готові регіональні партійні осередки до дострокових місцевих виборів? Відповіді на ці та інші запитання журналісти отримали в ході «круглого столу», який відбувся 3 липня 2014 року у прес-клубі ДОО НСЖУ.

ПРЕС-РЕЛІЗ

 

Как противодействовать коррупции в Украине: взгляд днепропетровской общественности

Друк

20 мая 2014 года в пресс-клубе Днепропетровской областной организации НСЖУ специалисты общественной организации «Днепровский центр социальных исследований» провели заседание «круглого стола» на тему: «Как противодействовать коррупции в Украине: взгляд общественности».

ПРЕС-РЕЛІЗ

 

Як встановити контроль над діями місцевих органів влади

Друк

Круглий стіл06 березня 2014 року у прес-клубі Дніпропетровської обласної організації НСЖУ фахівці громадської організації «Дніпровський центр соціальних досліджень» (ДЦСД) провели засідання «круглого столу» на тему: «Встановлення громадського контролю за діями місцевих органів влади: шляхи, проблеми, перспективи».

ПРЕС-РЕЛІЗ

 


Сторінка 1 з 8

Проекти ДЦСД

Барометр імплементації реформ у Дніпропетровській області
Детальніше...
 
Сприяння підзвітності та прозорості влади через поінформованість громадськості Дніпропетровського регіону
Детальніше...
 
Віртуальна лабораторія інститутів громадянського суспільства Дніпропетровського регіону з розробки ефективної політики
Детальніше...
 
Розвиток аналітичного та комунікаційного потенціалу інститутів громадянського суспільства Дніпропетровського регіону у мережі Інтернет
Детальніше...
 
Розвиток аналітичного та комунікаційного потенціалу інститутів громадянського суспільства Дніпропетровського регіону
Детальніше...
 
Сприяння формуванню ефективної комунікації інститутів громадянського суспільства, органів влади та ЗМІ Дніпропетровського регіону
Детальніше...
 
Сприяння підвищенню рівня інформованості громадськості Дніпропетровського регіону про діяльність місцевих осередків політичних партій
Детальніше...
 
Сприяння організації вільного доступу журналістів Дніпропетровщини до джерел офіційної інформації
Детальніше...
 
Сприяння організації громадського контролю над діями місцевих органів влади в сфері ЗМІ
Детальніше...
 
Розробка механізмів міської політики в сфері обслуговування житлового фонду
Детальніше...